اینجا همه چیز پیدامیشه
خوش آمدید....
پنج شنبه 5 بهمن 1391برچسب:, :: 13:34 :: نويسنده : رضا

 

کامپیوتر از خود اشعه های مضری را منتشر می کند که بر سلامتی افراد تاثیرات بدی را بر جای می گذارد. ضررهای قرار گیری در معرض اشعه های کامپیوتر، مانند قرارگیری در معرض دود سیگار می باشد.

آیا شما هم از آن دسته افرادی هستید که به طور مداوم از کامپیوتر استفاده می کنند؟

امروزه بسیاری از افراد در سراسر جهان وجود دارند که بدون استفاده از کامپیوتر نمی توانند زندگی خود را بگذرانند، زیرا از طریق کامپیوتر کار می کنند و شغل آنها وابسته به کامپیوتر است.

کودکان هم از کامپیوتر برای سرگرمی و بازی استفاده می کنند.

اما آیا همه استفاده کنندگان از کامپیوتر با ضررهای این وسیله مدرن آشنایی دارند؟



ادامه مطلب ...
جمعه 26 آبان 1391برچسب:, :: 11:48 :: نويسنده : رضا

 

نظریه‌ای جدید عنوان می‌کند که انسان‌ها به تدریج درحال ازدست دادن هوش خود هستند، زیرا فشار تکاملی باهوش‌بودن از روی آنها برداشته شده است.

به گزارش NBC، بر اساس این نظریه جدید فشار تکاملی برای باهوش باقی ماندن انسانها از زمانی که زندگی در شهرک‌های کشاورزی متراکم آغاز شد، از روی انسان برداشته شده و از این رو هوش انسان درحال از دست رفتن است.
 
به گفته محققان دانشگاه استنفورد، توانایی‌های فکری انسان‌ها و بهبود‌یابی هزاران ژن مرتبط با نبوغ و تفکر احتمالا در گروهی از انسان‌ها رخ داده که پیش از اجداد انسان مدرن در آفریقا زندگی می‌کرده‌اند. از آن زمان به بعد هوش انسان در مسیری سراشیبی قرار گرفته است.
 



ادامه مطلب ...

 

دانشمندان به این نتیجه رسیده‌اند که مغز علاقه‌مندان به خودرو با دیدن یک اتومبیل مورد علاقه همان واکنشی را نشان می‌دهد که با دیدن چهره‌ای آشنا. در این هنگام جزئیات فراموش می‌شوند و مغز تنها بر تصویر کلی متمرکز می‌شود.
به محض این‌که یک اتومبیل خارق‌العاده در میدان دید قرار می‌گیرد، توجه علاقه‌مندان به سرعت به آن جلب می‌شود. مغز این افراد به سرعت شروع به تجزیه و تحلیل می‌کند: این چه مدل خودرویی است؟ چه سالی تولید شده است؟
 



ادامه مطلب ...
دو شنبه 10 مهر 1391برچسب:, :: 1:16 :: نويسنده : رضا

 

دانشمندان مجموعه ای شگفت انگیز از رد پاهای دایناسور ها را در مرز ایالات آریزونا ـ اوتا در آمریکا شناسایی کردند.این محل در میان مظهر ملی(صخره های ورمیلیون)است.تعداد این رد پاها به قدری زیاد است(بیش از یک هزار رد پا) که زمین شناسان؛ این منطقه را تالار رقص دایناسور ها نامگذاری کرده اند.قدمت این رد پاها حدود ۱۹۰ میلیون سال تخمین زده شده و به احتمال زیاد در این محل بیش از یک نوع دایناسور وجود داشته است.این محل حدود یک سوم هکتار مساحت دارد و نشان دهنده ی جاجایی دایناسور ها در در اطراف محلی است که احتمالا یک چاله ی آبی در اوایل دوره ی ژوراسیک بوده است. 

در آن زمان؛جنوب و غرب آمریکا پوشیده از زمین های شنی در ابعاد بزرگتر از صحرای آفریقا بوده است.

دو شنبه 10 مهر 1391برچسب:, :: 1:13 :: نويسنده : رضا

 

فناوری مدرن میکروسکپی با فراهم کردن امکان مشاهده ی خصوصیات ریخت شناسی ناپیدای عقرب ها، بینش جدیدی نسبت به روابط تکاملی این جانداران برای دانشمندان رقم میزند. دانشمندان به کمک این فناوری توانستند نگاه نزدیکی به پیکره ی زوائد مویی شکل روی کفه های ورقه ورقه ی جاندار داشته باشند و تصویر جدیدی از ساختار سامانه ی تنفسی عقرب ارائه کنند. محققان با نفوذ به سامانه ی تنفسی عقرب که به دلیل شباهت آن با ورقه های تا خورده ی کتاب به(شش کتابی) معروف است،موفق به دستیابی اطلاعات توارثی با ارزشی شده اند که بینش جدیدی به روابط تکاملی، میان عقرب ها می بخشد. به اعتقاد دانشمندان ساختار شش کتابی ها برای بعضی از عنکبوتیان از جمله تمامی عقرب ها،اکثر عنکبوت ها و عقرب های شلاقی امکان تنفس هوا را فراهم میکند و شناخت بیشتر ریخت شناسی این عضو،اطلاعات زیادی درباره ی تبارشناسی این گونه های جانوری به دانشمندان ارائه میکند.

یک شنبه 9 مهر 1391برچسب:, :: 23:40 :: نويسنده : رضا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

به گزارش  خبرآنلاین، ظاهرا شگفتی‌های گاه‌و بی‌گاه صنعت هوایی چین به این زودی‌ها پایانی ندارد. همین چند وقت پیش بود که از احتمال رونمایی از کپی چینی اف22 صحبت کردیم. اما اکنون دیگر رسما می‌دانیم که این جنگنده جدید که فعلا جی31 نام گرفته، کپی مشخصی از اف22 و اف35 است. جالب اینکه چینی‌ها به شکل بانمکی حتی اندک تلاشی برای مخفی کردن این موضوع نکرده‌اند.

جنگنده جدید چینی که رسما چند روز پیش به پرواز درآمد، از نظر ابعاد چیزی است بین اف22 رپتور و اف35 که بال‌ها و دم اف35 را به ارث برده و دماغه و کابینش هم به شدت یادآور اف22 است. زمانی که لاکهید اف35 را طراحی می‌کرد، یکی از ملزومات طرح، نشستن و برخاستن هواپیما در باند کوتاه بود؛ برای همین هم این شرکت ناچار شد فن (پروانه) بزرگی را وسط بدنه هواپیما جای دهد. همین موضوع هم محدودیت‌های زیادی برای جنگنده به وجود آورد. اما اگر قرار بود اف35 بدون این محدودیت‌ها طراحی شود، چیزی می‌شد شبیه همین جنگنده جدید چینی!


پهنای بال جی31 ظاهرا حدود 11.5 متر و شبیه اف35 است. بدنه کلی جنگنده نیز به وضوح از اف 22 کوچک‌تر است. بال‌ها پس‌گرایی کمتری دارند و شکل کلی آن‌ها هم برخلاف بال‌های ذوزنقه‌ای شکل اف22 پس‌گرایی لبه فرار بیشتری دارند. دم جنگنده اگرچه از رپتور کوچک‌تر است، اما ظاهر آن که شباهت زیادی به دم اف22دارد.

 

این جنگنده برخلاف اف35 از دو موتور نیرو می‌گیرد. حتی بعید نیست که جنگنده از گونه اصلاح شده‌ای از موتورهای آر-دی-33 جنگنده میگ29 مثل آر-دی-93 استفاده کند؛ همان موتوری که در اصل قرار بود برای جنگنده مشترک چین و پاکستان یعنی جی‌اف17 استفاده شود.

در زیر بدنه جنگنده محفظه جنگ‌افزاری درازی واقع شده که احتمالا فضای بیشتری از اف35 برای حمل سلاح در خود دارد. اما گذشته از همه این‌ها همان‌طور که پیش از این هم اشاره کردیم، به هیچ شکلی نمی‌شود جی31 را رقیب جنگنده پیشین چینی‌ها یعنی جی20 به شمار آورد. جی20 به مراتب بزرگ‌تر از جی31 طراحی شده و حتی می‌شود گفت بزرگ‌ترین جنگنده پنهان‌کاری است که می‌شود تصورش را کرد.



 



ادامه مطلب ...
یک شنبه 9 مهر 1391برچسب:, :: 23:23 :: نويسنده : رضا

 

 

محققان آزمایشگاه ملی لاورنس برکلی، طراحی تجربی از یک بلور فضا- زمان را مطرح کرده‌اند که می‌تواند تا ابد به محاسبه زمان بپردازد



ادامه مطلب ...
یک شنبه 9 مهر 1391برچسب:, :: 22:45 :: نويسنده : رضا



 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

دانشمندان سازمان ناسا می گویند تصاویری که مریخ‌نورد ِ«کنجکاوی» از سطح  این سیاره به زمین فرستاده، نشان می‌دهند که در زمانی بسیار دور٬ جریان آب بر روی سطح این سیاره وجود داشته است.



 



ادامه مطلب ...
صفحه قبل 1 2 صفحه بعد


ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 64
بازدید دیروز : 76
بازدید هفته : 172
بازدید ماه : 170
بازدید کل : 34098
تعداد مطالب : 179
تعداد نظرات : 13
تعداد آنلاین : 1



Alternative content